فروشگاه خوش کالا

ساخت وبلاگ

سیروپ چیست
در آشپزی، سیروپ به مایع‌ای گفته می شود که غلیظ و چسبناک بوده و در اثر جوشاندن شکر زیاد در آب تهیه می شود. از سیروپ در شیرینی پزی ها، به عنوان شیرین کننده در نوشیدنی ها و نیز یه عنوان  پوشاننده بر روی غذاها مثلا پنکیک ها، استفاده می کنند. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا از خود شکر استفاده نمی کنیم؟ باید بدانید که  دانه های شکر به راحتی درون مایعات سرد حل نمی شوند و از آنجایی که این شربت ها مایع هستند به راحتی درون مایعات دیگر حل شده و مایع یکدست و یکنواختی را به ما می دهند، ضمن اینکه می توان با طعم دار کردن و افزودن چاشنی های دیگر انواع دلپذیر و متنوعی از سیروپ‌ها را تهیه نمود.

سیروپ برای نوشیدنی
انواع سیروپ‌ها برای طعم دادن در برخی از نوشیدنی‌ها به کار می‌روند . شکر معمولی به راحتی درون آب سرد حل نمی‌شود بنابراین نمی‌توان آن را به راحتی درون نوشیدنی‌ها استفاده کرد. سیروپ‌ها به دلیل مایع بودن به راحتی با نوشیدنی‌های دیگر مخلوط شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیروپ های طعم دار
این سیروپ‌ها از مخلوط شدن سیروپ ساده به اضافه برخی طعم دهنده‌ها ساخته می‌شوند. تعداد بسیار متعددی از طعم دهنده‌ها را می‌توان برای این منظور استفاده کرد. همچنین می‌توان این طعم دهنده‌ها و چاشنی‌ها را برای به دست آمدن طعمی دیگر با یکدیگر مخلوط کرد. به عنوان مثال گیاهان ، چاشنی‌ها و ادویه‌جات و… . سیروپ‌های رایحه‌ای با اضافه کردن مقادیری آب ماده‌ی خاصی به آن تهیه می‌شود. این گونه سیروپ‌ها بیشتر درون کافی‌شاپ‌ها و به خصوص در آمریکا برای ایجاد رایحه‌های خاصی در قهوه استفاده می‌شوند. سیروپ‌های ساده را می‌توان برای شیرین نمودن دسرهایی مانند پنکک استفاده کرد.

کاربرد و موارد استفاده از سیروپ
همانطور که گفتیم ، سیروپ ها کاربرد های زیادی در آشپزی و شیرینی پزی دارند . اما یکی از مصارف عمده این شربت ، در هنگام سرو قهوه است . از آنجا که بسیاری از افراد طعم تلخی قهوه را دوست ندارند ، از کافه من درخواست می کنند تا مقداری از Syrop به شربت آن ها اضافه کند . لازم به ذکر است که Syrop ها در طعم های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند . برای مثال آلبالویی و نعنایی از جمله طعم هایی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید .

یکی از سوالاتی که همیشه از ما پرسیده می شود این است که چرا وقتی شکر هست ، از این نوع شربت برای شیرین تر کردن طعم قهوه ها استفاده کنیم ؟! جواب کاملا مشخص است ! اگر دقت کرده باشید ، شکر را نمیتوان به طور کامل در قهوه حل کرد و همیشه مقداری از آن در ته ظرف باقی می ماند . اما در مورد سیروپ ها این چنین نیست و علاوه بر این که در قهوه به طور کامل حل می شود و رسوب نمی کند ، طعم بسیار لذیذ تری به نوشیدنی شما خواهد داد .

طلاعات بیشتر:

 خرید قهوه

خرید سیروپ

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید هات چاکلت

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 289 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 19:35

آشنایی کامل با خواص و خصوصیات قهوه مکزیک


قهوه مکزیک یکی از قهوه های شناخته شده دنیا است که جایگاه خوبی در لیست قهوه های پرطرفدار دنیا به دست آورده و کشور مکزیک نیز به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی قهوه با تولید 234 هزار تن قهوه در سال موفق به کسب رتبه نهم (پس از کشور اوگاندا و قبل از گواتمالا) شده است.

تاریخچه قهوه مکزیک


دانه های قهوه اولین بار در اواخر قرن هجدهم وارد مکزیک شده است. کشت و برداشت قهوه در این کشور از ایالت وراکروز آغاز و در اواخر قرن نوزدهم به ایالت جنوبی چیاپاس راه پیدا کرده است. سال 1954 میلادی و با افزایش قیمت قهوه در بازار بین المللی، قهوه مکزیکی به دلیل قیمت کمتر آن مورد توجه بیشتر قرار گرفته و صادرات آن افزایش پیدا کرد به طوری که طی دهه های 70 و 80 میلادی قهوه نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا کرده و به منبع اصلی درآمد بیش از دو میلیون نفر در مکزیک تبدیل شده بود.

حدود 75 درصد کشاورزان قهوه روی زمین های با مساحت کمتر از 2 هکتار کار می کردند و 30 درصد محصول قهوه سالانه در این مزارع و مابقی در مزارع بزرگ تر کشت و برداشت می شد. تا اوایل دهه 80 میلادی تولید قهوه در 12 ایالت مختلف مکزیک گسترش یافت و در سال 1985 کشاورزان مکزیکی حدود 4.9 میلیون کیسه 60 کیلوگرمی قهوه تولید کردند.

در اوایل دهه 90 ایالت چیاپاس به عنوان مهم ترین ناحیه کشت قهوه در مکزیک شناخته شد که حدود 45 درصد محصول سالانه این کشور را به خود اختصاص داده بود. قهوه مکزیک از ابتدا تاکنون بیشتر در نواحی مرکزی جنوبی تا جنوبی کشت و برداشت می شده و قسمت عمده آن را قهوه عربیکا تشکیل می دهد. جالب است بدانید کشاورزی تنها 5 درصد تولیدات ناخالص این کشور را برعهده دارد و با این وجود مکزیک به نهمین کشور بزرگ تولید کننده قهوه در دنیا تبدیل شده است.  خرید قهوه

مشخصات کلی قهوه مکزیک
نوع: عربیکا
اسیدیته: ملایم
عطر: قوی
طعم: آجیلی و گاهی شکلاتی
درصد برشته شدن: مدیوم تا دارک رست
کافئین: نسبتا بالا
طعم قهوه مکزیک
قهوه مکزیک بادی و اسیدیته ملایم داشته و به طعم آجیلی و شکلاتی آن شناخته شده است. بهترین قهوه های مکزیک بادی لطیف با ته مزه اسیدی و خشک دلپذیر است.

لازم به ذکر است قهوه تازه آسیاب شده (ترجیحا برشته شده تازه) به واضح شدن طعم قهوه کمک می کند، بنابراین افرادی که به قهوه تازه مکزیک دسترسی دارند بهتر است قهوه را به صورت تازه و آسیاب نشده تهیه کرده و خودشان آن را آسیاب و برشته کنند.

طلاعات بیشتر:

روست قهوه چیست

چگونه قهوه را در خانه نگهداری کنیم

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید هات چاکلت

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 663 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 12:31

فواید افزودن کره به قهوه

قهوه عالی است.کره بسیار خوب است.چربی های اشباع شده  هم مفید است.اما آیا تا به حال شنیده اید که کسی در فنجان قهوه  خود کره بریزد آیا این کار منفعتی دارد ؟ با این حال  همیشه این سخن مهم را به خاطر بسپارید  که همه چیز در تغذیه بستگی به مقدار و محتوای آن دارد فقط مقدار کمی از هر خوراکی سالم است و افراط در آن برای بدن مضر است

در اینجا با برخی از فایده های عجیب اضافه کردن کره البته به شرط آنکه شور نباشد ، به فنجان قهوه آشنا می شوید.

1 – قرار دادن کره در قهوه باعث تنظیم میزان کلسترول و کاهش چربی بدن می شود و از بیماریهای قلبی می کاهد. علاوه بر این که این کار منبع خوبی برای تامین و یتامین K محسوب می شود.
۲ – بافت ملکولی وهورمونی ایجاد می کند و روغن های مفید برای مغز را تامین می کند و همچنین ضد التهاب است و مانع از ابتلا به بیماری های سخت و دشوار می شود.
۳ – نوشیدن یک فنجان قهوه با کره در هر صبح باعث سوخت و ساز چربی ها در طول روز می شود و برای افرادی که با افزایش وزن دست به گریبان هستند، مفید است.
۴ – کره به شما انرژی لازم در طول روز را می بخشد و جایگزین خوبی برای کربوهیدراتها به شمار می رود.
۵ – دو قاشق کره در یک فنجان قهوه باعث در هم آمیخته شدن چربی قهوه با چربی کره می شود و جایگزین مناسبی برای صبحانه است و به جسم شما در طول روز پویایی می بخشد.

 

اطلاعات بیشتر:

قهوه برای چه کسانی مضر است

زمان مناسب خوردن قهوه

 

برای اطلاعات بیشتر  آیا قهوه کره برای سلامتی مفید است

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید هات چاکلت

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 798 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1400 ساعت: 8:44

تفاوت انواع قهوه در چیست

قهوه ها  دارای انواع متفاوت از نظر دم کردن و نوع دانه و نوع فراوری و..می باشند که در این مطلب ما به انواع قهوه از نظر روش دم کردن خواهیم پرداخت:

انواع قهوه ها 

1.قهوه ترک (Turkich coffee)

قهوه ترک بسیار نرم آسیاب می شود (کاملا” پودر) و به وسیله قهوه جوشهای معمولی روی  شعله گاز آماده می شود و دارای کف روی فنجان و مقداری لرد در ته فنجان می باشد.

قهوه ترک چگونه تهیه می شود ؟

طرز تهیه قهوه ترک در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت انجام میگیرد ولی بطور کلی ؛ برای درست کردن قهوه ترک ، قهوه آسیاب شده داخل یک ظرف کوچک مخصوص که جازوه ( جَذوه یا cezve ) و همچنین ایبریک Ibrik  نامیده می شود ، به همراه آب به جوش می آید .

این قهوه در ایران ، ترکیه ، بلغارستان ؛ رومانی , اسلوانی ؛ مجارستان ؛ قهوه ترک نامیده می شود . این سبک دم کردن قهوه برای اولین بار از یمن آمده است ؛ جایی که یک حاکم عثمانی در قرن ۱۶ در یمن مستقر بود و عاشق این قهوه شد و آن را به سلطان سلیمان پادشاه معرفی کرد و از آن پس در استانبول و ترکیه محبوبیت بسیار یافت و سپس به سایر نقاط جهان راه یافت


۲ .قهوه فرانسه یا قهوه فیلتری filter coffee

قهوه فرانسه بر خلاف قهوه ترک زبر تر آسیاب می شود و با دستگاه قهوه ساز و یا فرانسه ساز (فرنچ پرس) دم می شود  به صورتی که قهوه  در داخل فیلتر کاغذی(در دستگاه های برقی) و فیلتر توری (در فرنچ پرس ها)

مانده و فقط عصاره قهوه به وسیله آب گرم خارج شده و در مخزن دستگاه جمع می گردد ، قهوه فرانسه مانند چای رقیق و فاقد کف و لرد ته فنجان است و معمولا در لیوان معمولی سرو می گردد.

در کل یکی از آسان ترین روش های دم کردن انواع قهوه را می توان قهوه فرانسه نام برد .  خرید قهوه

۳ .قهوه اسپرسو espresso


قهوه اسپرسو نرم تر از فرانسه و زیر تر از ترک آسیاب می شود و با دستگاه مخصوص اسپرسو دم می شود به صورتی که آب با فشار زیاد از قهوه عبور داده می شود و عصاره قهوه  به طور کامل خارج می گردد ، اسپرسو  در فنجان کوچکتر از قهوه ترک سرو می شود و

کف نازک و روشنی روی آن می بندد (اگر دستگاه خوب و قهوه مناسب استفاده گردد) و فاقد لرد است.

۴.قهوه های دمی Pour over

امروزه با پیشرفت صنعت قهوه و تبدیل آن به یکی از پر سود ترین تجارت ها روش های مختلف دم کردن نیز در دنیا باب شده . یکی از روش های بسیار محبوب این روز ها دم آوری قهوه بصورت قطره ای و فیلتری می باشد که با استفاده از قهوه ساز های خاصی همچون سایفون , کمکس و V60می باشد. در این نوع دم آوری معمولا آسیاب قهوه درشت تر و تقریبا هم اندازه با آسیاب فرانسه می باشد. در این نوع دم آوری معمولا یک قهوه صاف بدون لرد(ته نشین ) و معمولا فاقد کف را خواهید داشت.

اطلاعات بیشتر:

آسیاب قهوه ترک

شیوه دم‌آوری قهوه با موکاپات

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید هات چاکلت

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 396 تاريخ : سه شنبه 26 اسفند 1399 ساعت: 6:04

اصلی ترین ترکیبات قهوه

اصلی ترین وموثرترین ماده درون قهوه است که علت تولید بیش از شانزده میلیارد پوند دانه قهوه جهان در سال می باشد.

کافئین در واقع سمی گیاهی به نام آلکالوئید است (مانند نیکوتین و کوکائین) است. گیاهان از آن برای از بین بردن آفات خود استفاده می کنند.

با مسدود کردن گیرنده های عصبی آدنوزین، خواب ما را تحریک می کند و هنگامی که ماده شیمیایی خواب توسط کافئین مسدود شود، نتیجه اش بیدار نگه داشتن شما خواهد بود.

 

قهوه از چی درست میشه


قهوه از چی درست میشه آیا می دانستید گران ترین قهوه دنیا از مدفوع فیل درست میشه؟ عجیب و چندش آور است ولی واقعیت دارد. قهوه سیاه عاج از دانه هایی ساخته می شود که فیل های تایلندی آنها را می خورند و هضم می کنند. هر کیلو از این قهوه 1100 دلار قیمت دارد. این قهوه کمیاب است و تنها در بعضی کافه های مالدیو سرو می شود. آنزیم های معده فیل پروتئین های موجود در دانه های قهوه را می شکند و از آن جایی که پروتئین یکی از عوامل اصلی تلخی قهوه است، قهوه حاصل تلخی کمتری دارد. می گویند این قهوه مزه ای شبیه به مخلوط شکلات، فندق و تمشک دارد. دانه قهوه در اصل هسته گیلاس قهوه است که آن را در فرآیندجداسازی، میوه از دانه جدا می کنند. هر میوه قهوه دارای دو دانه قهوه است که روبروی یکدیگر قرار گرفته اند. پس از فرآیند جداسازی دانه از گوشت میوه مراحل مختلفی طی می شود و سپس به مرحله رست دادن یا برشته کردن قهوه می رسد.

قهوه در پشت صحنه سختی های زیادی را تحمل می کند! قهوه ای که روزانه در سراسر دنیا نوشیده می شود، در ابتدا آن را به صورت میوه قهوه از مزارع قهوه کشت می کنند، این میوه های نسبتا شبیه گیلاس بر روی درخت های زیبا قهوه رشد می کند. هر آن چه که بعدها به نوشیدنی تبدیل می شود از داخل این میوه نشئت می گیرد، اما قهوه از چی درست میشه؟

در هر میوه دو هسته یا دو دان وجود دارد که این دان ها رو به روی هم قرار گرفته و توسط پرده نازکی از هم جدا شده اند. پس از رسیدن میوه ها و چیده شدن آن ها، وقت آن رسیده که این میوه ها را طی فرآوری هایی خاص، از دان جدا کنند (جداسازی گوشت میوه از دان).

دان های قهوه را توسط دستگاه های رستر قهوه، رست یا برشته می کنند تا طعم و عطر آن برای تهیه نوشیدنی مناسب باشد که این فرآیند، تغییر اندازه، شکل، رنگ و عطر قهوه را به همراه دارد (رست چیست؟، درجات رست و…).

پس از فرآیند رست، دان قهوه آسیاب می شود و به مشتریان پودر قهوه تازه تحویل داده می شود. بعضا افرادی دان قهوه را خریداری کرده و خود آن را آسیاب می کنند.

 

قهوه چگونه تشکیل میشود


مراحل تشکیل قهوه را در زیر بخوانید:

– برداشت دانه ها (Harvesting)

– آماده کردن (Processing)

– خشک کردن دانه ها (Drying)

– پوست گیری از دانه ها (Hulling)

– براق کردن (Polishing)

– جداسازی و درجه بندی (Grading & Sorting)

– صادرات دانه ها (Exporting)

– سنجش مزه (tasting)

– برشتن (Roasting)

– ساییدن (Grinding)

اطلاعات بیشتر:

قهوه برای اولین بار در کدام کشور تولید شد

انواع روش‌های دم‌‌آوری قهوه

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید هات چاکلت

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 313 تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت: 23:17

هات چاکلت چیست؟

هات‌چاکلت یا شکلات داغ، یکی از اون نوشیدنی‌های وسوسه کننده ست که محاله اگر بهتون تعارف کنن، ردش کنین. هات‌چاکلت یه نوشیدنی گرمه، که از شکلات رنده شده، شکلات ذوب‌شده یا پودر کاکائو، شیر گرم یا آب و احتمالاً اگر علاقه‌مند به شیرینی  طعم اون باشین، قدری شکر ساخته‌شده.
برای تزئین روی هات‌چاکلت، بعضاً از خامه یا مارشمالو استفاده می کنن. خرید قهوه

تاریخچه هات چاکلت

اگر براتون بگیم که هات‌چاکلت تقریباً جزو قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های بشر هست، باورتون میشه؟
باستان شناسا میگن اولین نوشیدنی شکلاتی حدود ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ سال قبل توسط قوم مایاها، در آمریکای جنوبی تولید شدن، همچنین تا سال ۱۴۰۰، نوشیدن هات چاکلت جزو فرهنگ آزتک ها بوده. حتماً میخواین بدونین آزتک ها کیا بودن؟ آزتک ها قومی بودن که در مکزیک و آمریکای مرکزی زندگی می‌کردن. اینا رو گفتیم که بدونین با یه نوشیدنی جدید روبرو نیستین، بلکه داریم در مورد یک نوشیدنی خوشمزه از قرون و اعصار گذشته که برگرفته از قدیمی‌ترین تمدن‌های دنیاست، صحبت می‌کنیم.

دستور تهیه بهترین هات چاکلت

روش‌های زیادی برای تهیه هات‌چاکلت وجود داره که ما سعی کردیم بهترین تجربه رو براتون فراهم کنیم.
بعضیا که خیلی اهل قهوه نیستن، اما نوشیدنی‌های داغ رو دوست دارن، هات چاکلت رو می تونن به‌عنوان یه نوشیدنی جذاب در نظر بگیرن.
همونطور که قبلاً نوشته بودیم، هات چاکلت رو میشه با پودر کاکائو و شکلات ذوب‌شده تهیه کرد، اما واقعاً پودر کاکائو خیلی خوب نیست، چون اولاً مثل شکلات حالت خامه‌ای نداره و جذابیت اونو ایجاد نمی کنه و در ثانی پودر کاکائو یه جورایی حالت ته‌نشینی میگیره و غلیظ نیست. برای همین ما دستورالعملمونو برای هات‌چاکلت با شکلات ذوب‌شده ارائه میدیم.

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید هات چاکلت

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 304 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 22:12

تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا 
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات که بارندگی زیاد می باشد و در سایه رشد خواهد کرد عربیکا نوعی قهوه می باشد که از دانه های گیاه عربیکا به دست خواهد آمد و 60% قهوه های جهان از دانه های عربیکا می باشد 
و این قهوه در جهان معروف می باشد .

 قهوه عربیکا در چه کشور هایی پروش می یابد 

کاستاریکا
مکزیک
گواتمالا
اکوادور
کلمبیا
اتیوپی
بوروندی
برزیل
روندا
هند

خواص قهوه عربیکا

  • چون مقدار زیادی آنتی اکسیدان در آن وجود دارد ابتلا به سرطان کاهش خواهد داد
  • برای سلامت دندان و دهان بسیار مفید می باشد
  • خطر ابتلا به آلزایمر کاهش خواهد داد
  • دیابت نوع 2 را درمان خواهد کرد  
  • باعث کاهش وزن و لاغری می شود

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید قهوه

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 557 تاريخ : شنبه 13 دی 1399 ساعت: 5:31

اسپرسو چیست ؟

اسپرسو یا اسپرسو ایتالیایی  یک نوشیدنی ایتالیایی می باشد .این قهوه دخیلی سریع آماده می شود و حدودا 30 ثانیه زمان درست آن طول خواهد کشید تفاوت قهوه‌ی اسپرسو، کاپوچینو و لاته

تجهیزات لازم برای تهیه اسپرسو

قهوه اسپرسو موکاپات (Mokapot) یا دستگاه اسپرسو (Espresso Machine) خریداری می کنیم  که روش کار هر دو بر پایه عصاره گیری می باشد 

فرق قهوه و اسپرسو در چیست

خرید قهوه ی ساده قهوه ای می باشد  که با دم کردن ،خیساندن و یا بصورت دم کردن دانه های قهوه ی آسیاب شده تهیه خواهد شد ، قهوه ی فوری  ایرانی ها بیشتر از آن استفاده میکنند پودر قهوه ی فوری به همراه آب است.زمان دم کشیدن اسپرسو بسیار کوتاه تر قهوه خواهد بود .درست کردن یک فنجان اسپرسو گران تر از قهوه می باشد و برای آماده کردن آن به دستگاه گران تری نیاز می باشد. چرا کنار اسپرسو شات آب می گذارند


خواص و فواید نوشیدن قهوه اسپرسو

  • بهبود تمرکز
  •  سرشار از آنتی اکسیدان
  • ریسک پایین تر سکته
  • کالری کم دارد 
  • به کمک به کاهش وزن کمک می کند 
  •  کاهش احتمال دیابت:ریسک ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد 
  • ریسک پارکینسون را کاهش می دهد
  • مفید برای کبد می باشد 

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید قهوه

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

 

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 331 تاريخ : شنبه 13 دی 1399 ساعت: 5:31

قهوه سرد چیست

 قهوه سرد  چیست زمانی که هوا گرم می شود افراد می توانند از قهوه سرد استفاده کنند و ویژگی که قهوه سرد دارد آب کمتری در آن استفاده می شود و می توان طعم قهوه را احساس کرد طبع قهوه گرم است یا سرد

فواید استفاده از قهوه سرد 

  • متابولیسم شما را تقویت خواهد کرد 
  • تقویت روحیه
  • خطر ابتلا به به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد
  • استفاده از قهوه سرد برای معده بهتر می باشد 
  • باعث افزایش طول عمر می شود 
  • برای قلب بسیار مفید می باشد 

روش درست کردن قهوه سرد

ابتدا قهوه را آسیاب کرده .و بعد قهوه را با آب مخلوط کرده و 3 قاشق چای خوری قهوه را درون یک فنجان ریخته شود اگر می خواهید از قهوه بیشتری استفاده کنید در پایان کار آب یخ بیشتری به آن اضافه کنید .و آن را هم بزنید تا قهوه به پایین فنجان نرود اگر می خواهید قهوه شما عالی شود با همزن برقی آن را مخلوط کنید مایع را درون فرنچ پرس ریخته شود ، پلانجر را به آرامی به پایین فشار دهید،قهوه را درون فنجان بریزید‌‌، مقداری آب و یخ به آن اضافه کنید .قهوه شما آماده نوشیدن می باشد.قهوه آفوگاتو چیست

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید قهوه

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 356 تاريخ : شنبه 13 دی 1399 ساعت: 5:32

فرق قهوه فوری با قهوه معمولی چیست

قهوه فوری چیست ، روش درست کردن قهوه فوری درکارخانه به وسیله روش های خشک کردن انجمادی یا پاششی از دانه های قهوه تهیه خواهد شد

مزیت استفاده از قهوه فوری:

سهولت در تهیه ، وزن کمتر ، فضای کمتر ، نداشتن تفاله و بسیاری از موارد دیگرمی باشد افرادی که به قهوه علاقه دارند ولی برای درست کردن قهوه حوصله ندارند و یا زمان ندارند می توانند از قهوه فوری استفاده کنند با وجود محصولات مختلف مانند :نسکافه گلد ( نستله ) ، کافی میکس ( نستله ) ، مولتی کافه و دیگر برندها کار را بسیار راحت کرده است  . درست کردن اصولی قهوه فوری ۵ دقیقه زمان احتیاج دارد خرید قهوه

مواد اولیه لازم برای قهوه فوری ساده

  • ۱ فنجان (یعنی معادل ۲۴۰ میلی لیتر) آب گرم
  • ۱ تا ۲ قاشق چای خوری قهوه فوری
  • ۱ تا ۲ قاشق چای خوری شکر (اختیاری)
  • شیر یا خامه(اختیاری)
  • کاکائو، انواع طعم دهنده‌ها و یا عصاره وانیل (اختیاری)

طرز تهیه قهوه فوری ساده

یک فنجان آب  را در مایکرویو یا درون یک کتری ساده داغ کنید فقط دقت کنید آب را با دمای متوسط رو به زیاد جوش بیاورید قبل از اینکه آب شروع به قل قل کند آن را بردارید از روی گاز اگر برای یک نفر می خواهید قهوه درست کنید ۱ فنجان (یعنی معادل ۲۴۰ میلی لیتر) آب داغ کنیداگر برای چند نفر می خواهید درست کنید باید برای هر کدام یک فنجان آب داغ کنید 

قهوه را اضافه کنید 

در این مرحله باید 1 الی 2 قاشق چای خوری از قهوه فوری را در لیوان خود ریخته شود . و باید توجه کنید اول از همه  دستورالعمل نوشته شده در پشت جعبه قهوه فوری خوانده شود و بفهمید برای اینکه مزه قهوه شما عالی شود برای هر لیوان چه اندازه قهوه باید ریخته شود برای  هر فنجان آب جوش (که معادل ۲۴۰ میلی لیتر است) ۱ الی ۲ قاشق چای خوری قهوه فوری در آن ریخته شود 

کمی آب سرد به قهوه اضافه شود 

قهوه فوری را با مقداری آب سرد مخلوط خواهیم کرد مقدار آب سرد باید یک قاشق غذا خوری باشد تا قهوه با آب سرد به راحتی حل خواهد شد 

آب جوش را در لیوان قهوه بریزید

به آرامی آب جوش را در لیوان خود بریزید و اگر قهوه تلخ و سیاه دوست ندارید در لیوان خود شیر یا خامه استفاده کنید 

کمی شکر یا طعم دهنده‌ اضافه کنید

بعد از اینکه آب جوش را به قهوه اضافه کردید. به خاطره اینکه مزه قهوه شما بهتر شود یکم شکر به آن اضافه کنید مانند  به قهوه خود یک قاشق چای خوری شکر سفید یا شکر قهوه‌ای، پودر کاکائو، دارچین و یا همه اینها را اضافه کنید

به قهوه خود کمی شیر یا خامه اضافه کنید

اگر شما دوست ندارید قهوه خود را ساده نوش جان کنید می توانید به آن کمی شیرساده یا شیر طعم‌دار (مثلا شیر بادام یا شیر نارگیل)، خامه ساده یا خامه طعم‌دار، و یا شیر خشک اضاف به قهوه خود اضافه کنید  که مقدار استفاده از شیر یا خامه به سلیقه خود افراد بستگی خواهد داشت که علاقه دارید خرید قهوه شما روشن باشد یا تیره 

قهوه خود را هم بزنید و آن را سرو کنید

حتما باید خوب هم بزنید تا شیر و قهوه و طعم دهنده هایی که به آن اضافه شده کامل حل شود باهم ترکیب شده باشد و بعد می توانید قهوه خوشمزه خودد را میل کنید 

سایر محصولات مرتبط فروشگاه قهوه

خرید قهوه

قهوه ترک  | خرید قهوه ترک

قهوه فوری |   خرید قهوه فوری

کپسول قهوه |خرید کپسول قهوه

قهوه اسپرسو  |   خرید قهوه اسپرسو

قهوه روبوستا | خرید قهوه روبوستا

فروشگاه خوش کالا...
ما را در سایت فروشگاه خوش کالا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : khoshkala khoshkala بازدید : 358 تاريخ : شنبه 13 دی 1399 ساعت: 5:32

لینک دوستان

خبرنامه